Arpegiator ?!
-
Hello,
I try to integrate the arpeggiator, but every time I click on a SliderPack, Hise closes.
Are there parameters in Oncontrol that I forget?
I post my code here, anyway I intended to share it for free since it is only to take the arp and to integrate it to a module ..
P.S. When I'm done, if everything is ok, I'm going to clean up the code as parentcomponant that is only useful to me.
Here is :
//!---------------ARP------- const var BypassArp = Content.addButton("BypassArp", 57, 133); // [JSON BypassArp] Content.setPropertiesFromJSON("BypassArp", { "parentComponent": "bg4", "processorId": "Arpeggiator", "parameterId": "BypassButton" }); // [/JSON BypassArp] const var SyncHostArp = Content.addButton("SyncHostArp", 57, 186); // [JSON SyncHostArp] Content.setPropertiesFromJSON("SyncHostArp", { "parentComponent": "bg4", "processorId": "Arpeggiator", "parameterId": "SyncHostButton" }); // [/JSON SyncHostArp] const var InternalBpmArp = Content.addKnob("InternalBpmArp", 53, 234); // [JSON InternalBpmArp] Content.setPropertiesFromJSON("InternalBpmArp", { "min": 40, "max": 180, "parentComponent": "bg4", "processorId": "Arpeggiator", "parameterId": "InternalBPMSlider", "stepSize": "1", "middlePosition": 80, "defaultValue": "100" }); // [/JSON InternalBpmArp] const var NumStepArp = Content.addKnob("NumStepArp", 54, 291); // [JSON NumStepArp] Content.setPropertiesFromJSON("NumStepArp", { "min": 1, "max": 32, "parentComponent": "bg4", "processorId": "Arpeggiator", "parameterId": "NumStepSlider", "stepSize": "1", "middlePosition": 15, "defaultValue": "4" }); // [/JSON NumStepArp] const var StepResetArp = Content.addKnob("StepResetArp", 56, 346); // [JSON StepResetArp] Content.setPropertiesFromJSON("StepResetArp", { "max": 32, "parentComponent": "bg4", "processorId": "Arpeggiator", "parameterId": "StepReset", "stepSize": "1", "middlePosition": 16 }); // [/JSON StepResetArp] const var StrideArp = Content.addKnob("StrideArp", 56, 411); // [JSON StrideArp] Content.setPropertiesFromJSON("StrideArp", { "min": -12, "max": 12, "parentComponent": "bg4", "processorId": "Arpeggiator", "parameterId": "StepSkipSlider", "stepSize": "1", "middlePosition": 0 }); // [/JSON StrideArp] const var SortKeysARP = Content.addButton("SortKeysARP", 64, 489); // [JSON SortKeysARP] Content.setPropertiesFromJSON("SortKeysARP", { "parentComponent": "bg4", "processorId": "Arpeggiator", "parameterId": "SortKeysButton" }); // [/JSON SortKeysARP] const var SpeedArp = Content.addComboBox("SpeedArp", 63, 545); // [JSON SpeedArp] Content.setPropertiesFromJSON("SpeedArp", { "parentComponent": "bg4", "processorId": "Arpeggiator", "parameterId": "SpeedComboBox", "items": "1/1\n1/2D\n1/2\n1/2T\n1/4D\n1/4\n1/4T\n1/8D\n1/8\n1/8T\n1/16D\n1/16\n1/16T\n1/32D\n1/32\n1/32D\n" }); // [/JSON SpeedArp] const var SequenceArp = Content.addComboBox("SequenceArp", 60, 594); // [JSON SequenceArp] Content.setPropertiesFromJSON("SequenceArp", { "parentComponent": "bg4", "processorId": "Arpeggiator", "parameterId": "SequenceComboBox", "items": "Up\nDown\nUp-Down\nDown-Up\n" }); // [/JSON SequenceArp] const var OctaveRangeArp = Content.addKnob("OctaveRangeArp", 58, 643); // [JSON OctaveRangeArp] Content.setPropertiesFromJSON("OctaveRangeArp", { "max": 4, "parentComponent": "bg4", "processorId": "Arpeggiator", "parameterId": "OctaveRange", "stepSize": "1", "middlePosition": 2 }); // [/JSON OctaveRangeArp] const var ShuffleArp = Content.addKnob("ShuffleArp", 226, 645); // [JSON ShuffleArp] Content.setPropertiesFromJSON("ShuffleArp", { "parentComponent": "bg4", "processorId": "Arpeggiator", "parameterId": "Shuffle" }); // [/JSON ShuffleArp] const var NoteNumberArp = Content.addSliderPack("NoteNumberArp", 290, 139); // [JSON NoteNumberArp] Content.setPropertiesFromJSON("NoteNumberArp", { "min": -24, "max": 24, "parentComponent": "bg4", "processorId": "Arpeggiator", "parameterId": "SemiToneSliderPack", "flashActive": 0, "showValueOverlay": 0 }); // [/JSON NoteNumberArp] const var VelocityArp = Content.addSliderPack("VelocityArp", 293, 276); // [JSON VelocityArp] Content.setPropertiesFromJSON("VelocityArp", { "max": 127, "parentComponent": "bg4", "processorId": "Arpeggiator", "parameterId": "VelocitySliderPack", "stepSize": "1" }); // [/JSON VelocityArp] const var NoteLengthArp = Content.addSliderPack("NoteLengthArp", 370, 452); // [JSON NoteLengthArp] Content.setPropertiesFromJSON("NoteLengthArp", { "max": 100, "parentComponent": "bg4", "processorId": "Arpeggiator", "parameterId": "LengthSliderPack", "stepSize": "1" }); // [/JSON NoteLengthArp]
-
**hello !
1 -never use the "pack" (eg "VelocitySliderPack") but the label (eg "VelocityLabel)2 - at the bottom of the right popup menu select :
processorID: arpeggiator
and change the sliderpackindex for each sliderpack you use (eg: notenumber = index 0, note length = index 1, etc. ...)**il faut selectionner les "label" et non les "pack" dans le processor ID en haut, et tout en bas dans le deuxieme processorID: arpeggiator;
ensuite en dessous il faut changer l'index à chaque fois. -
Big Thanks!
-
I remember there were some issues with the SliderPack in 1.1.1. that caused some crashes when connecting them to a script interface.
-
Oh! In any case the technique of staiif works super well!
-
**seems not working now with 1.5.1
all sliderpacks crash again
all labelpack are stucked to min:0 - max: 1impossible to create a GUI for the arp now ...**
"Interface:! Error at content restoring: You must call setValue() with an array for Slider Packs"
-
yeah nothing is working control the arp now
it wont let you increase the max value so only values 0-1 are transmitted
-
Should be fixed now.